Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2016 11:16 - История за смъртта
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 4565 Коментари: 16 Гласове:
35

Последна промяна: 03.02.2016 12:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Когато бях на 17, прочетох една мисъл, която гласеше следното:

„Ако живеете всеки свой ден сякаш е последен в живота ви – един ден със сигурност ще се окажете прави!“
Тази мисъл ме впечатли силно и от тогава вече 33 години всяка сутрин се поглеждам в огледалото и се питам: „Ако днес беше последният ден от живота ми, щях ли да направя това, което се каня да направя сега?“. И когато няколко дни подред отговорът е „Не“, знам че трябва да променя нещо. Да помня, че скоро няма да сме между живите е най-важното средство, което ми помага да взема големите решения в живота си. Защото почти всичко – всички външни очаквания, цялата гордост, целия страх от неудобство или провал – тези неща просто се строполяват пред лицето на смъртта и остава единствено истински важното. Да помниш, че си смъртен е най-добрият начин, който аз знам, за да се избегне капана на представата, че има какво да загубиш. Вече си гол. Няма причина да не следваш сърцето си.

Преди около година диагностицираха рак в тялото ми. В 7.30 ч. сутринта ми направиха скенер, на който ясно личеше тумора в панкреаса ми. Аз дори не знаех какво е панкреас. Лекарят ми каза, че почти със сигурност този тумор е от неизлечимия тип и че ми остават от 3 до 6 месеца живот. Моите доктори ме посъветва да си отида вкъщи и приведа нещата си в ред, което на техен език означава „приготви се да умреш“. Това означава да се опиташ само за няколко месеца да кажеш на децата си всичко онова, което си мислел да им кажеш в следващите 10 години. Означава също и да се увериш, че си подредил нещата си – така, че да улесниш семейството си максимално. Означава и да си вземеш сбогом.

Живях с тази диагноза онзи ден. По-късно същата вечер ми направиха биопсия. Вкараха ендоскоп в гърлото ми, през стомаха, чак до вътрешностите ми, боцнаха с една игла панкреаса ми и взеха няколко клетки от тумора. Аз съм бил под упойка, но жена ми, която присъстваше, ми разказа, че когато погледнали клетките под микроскоп лекарите се разплакали. Оказало се, че това е много рядка форма на рак на панкреаса, която е лечима чрез операция. Бях опериран и за щастие сега съм добре. Тогава бях най-близо до смъртта и се надявам това да остане така поне за няколко десетилетия напред. Тъй като съм го преживял, сега мога да ви говоря за това с малко по-голяма увереност, отколкото когато смъртта беше само полезна, но абстрактна концепция. Никой не иска да умира. Дори хората, които искат да отидат в рая не искат да умират, за да стигнат там. В крайна сметка, смъртта ще е краят на всички ни. Никой не я е избегнал. И така трябва да е, защото Смъртта е може би най-добро изобретение на Живота. Тя е агентът на промяната. Тя прочиства старото, за да даде път на новото.

Точно сега – вие сте новото, но някой ден, не много далеч, вие също ще остареете и ще бъдете отстранени от пътя. Съжалявам, че драматизирам, но това е истината. Времето ви е ограничено, затова не го губете, за да живеете живота на другите. Не влизайте в капана на догмата да живеете според мисленето на другите. Не позволявайте чуждите мнения да заглушат вашия собствен вътрешен глас. И най-важното: имайте кураж и следвайте сърцето си и своята интуиция. Те някак си вече знаят какви всъщност искате да станете. Всичко друго е маловажно.

Когато бях млад излизаше списание, наречено „Каталог на Земята“, което беше една от библиите за моето поколение. Беше създадено от Стюърт Бранд, недалеч от тук, в Менло Парк. И той му вдъхна живот по своя поетичен начин. Това беше в края на 60-те, когато все още нямаше компютри и печатно публикуване. Тогава всичко се правеше с пишеща машина, ножица и Полароиден фотоапарат. Беше нещо като Гугъл в хартиен вариант, 35 години преди появяването на самия Гугъл. Беше идеалистично и пълно с полезни съвети и страхотни идеи. Стюърт и неговият екип успяха да издадат няколко броя на „Каталог на Земята“ и когато времето му отмина, те подготвиха своя последен брой. Беше в средата на 70-те и аз бях на вашата възраст. На задната корица имаше фотография на провинциален път в ранно утро, такъв, по който можете да се движите на автостоп ако се осмелите да бъдете авантюристи. Под фотография беше написано:
„Останете си гладни. Останете си глупави!“.

Това беше тяхното прощално послание. „Останете си гладни. Останете си глупави!“ И аз винаги съм си пожелавал същото. И сега, когато вие се дипломирате, за да започнете живота си отначало, аз ви пожелавам същото. „Останете си гладни. Останете си глупави!“
Благодаря ви много!

- Стив Джобс -

image




Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - любимооо...
03.02.2016 13:06
„Останете си гладни.
Останете си глупави!“
Благодаря ви много!“
цитирай
2. ikra - И аз ви благодаря!
03.02.2016 16:43
milady написа:
„Останете си гладни.
Останете си глупави!“
Благодаря ви много!“

Приятен ден :)
цитирай
3. emi1ts - Поздрави
03.02.2016 20:52
за избрания откъс от прочутата покъртителна и същевременно мъдра реч за съжаление вече на покойния Стив Джобс по случай дипломирането на випуск от Стандфордския университет през 2005 г.!Тя всъщност е доста дълга и впечатляваща!От велика личност като него и богатия му жизнен опит може да се научи много!Благодаря за припомнянето Ikra!Хубава вечер!
цитирай
4. donchevav - Силно, незабравимо послание от ...
04.02.2016 00:10
Силно, незабравимо послание от удивителния Стив Джобс! Благодаря ти, скъпи Икра! Поздрави!
цитирай
5. getmans1 - Хубаво е, че си осъзнал тази истина ...
04.02.2016 09:18
Хубаво е, че си осъзнал тази истина точно на време, аз и досега се боря с дяволите си!
цитирай
6. fascindoo - Яж, пий и лупай
04.02.2016 09:56
и съ не бой
!!!
цитирай
7. ikra - И аз благодаря :)
04.02.2016 17:12
emi1ts написа:
за избрания откъс от прочутата покъртителна и същевременно мъдра реч за съжаление вече на покойния Стив Джобс по случай дипломирането на випуск от Стандфордския университет през 2005 г.!Тя всъщност е доста дълга и впечатляваща!От велика личност като него и богатия му жизнен опит може да се научи много!Благодаря за припомнянето Ikra!Хубава вечер!

Спокойна вечер :)
цитирай
8. ikra - Благодаря :)
04.02.2016 17:13
donchevav написа:
Силно, незабравимо послание от удивителния Стив Джобс! Благодаря ти, скъпи Икра! Поздрави!

Наистина е вдъхновяващо...
Хубава вечер :)
цитирай
9. ikra - Дай си малко почивка и продължи с нови сили :)
04.02.2016 17:14
getmans1 написа:
Хубаво е, че си осъзнал тази истина точно на време, аз и досега се боря с дяволите си!

Приятна вечер :)
цитирай
10. kvg55 - Поздравления за избора ви. Когато ...
05.02.2016 00:34
Поздравления за избора ви. Когато смъртта е преминала близко покрай теб, започваш да гледаш по друг начин на всеки ден от живота си.
цитирай
11. pvdaskalov - * ! *
05.02.2016 10:51
Браво, Икра!
Страшна реч си намерил. Но се съмнявам в точния превод на последните две послания. За мен е по-разумно да се оставяме понякога гладни, да се оставяме съзнателно гладни. Защото именно гладът прави животните търсещи и намиращи, а хората търсещи и откриващи. И не да оставаме глупави, а да останем до края на живота си любознателни. Това са моите тълкования. Ако греша, грешката е моя, а не на този колос.
Поздрави, Икар!
Призван си да откриваш.
П и е р
цитирай
12. zaw12929 - Един безграничен ум... поклон, и безгранично пренебрежение, а Бог го прибра!
05.02.2016 18:46
Пожелание :типично по американски: „Останете гладни... и глупави!“- за нас пожеланието е сбъднато- българите не си дояждат и сме глупави, щом сме превърнати в колония...

5000 просяци има в Швеция и над 1000 са българи и не е чудно, те нямат никакъв шанс за работа - неграмотни не от глупост, а от бедни родители...
цитирай
13. troia - Много
05.02.2016 19:33
интересен постинг. Май всеки човек по различен начин възприема живота и смъртта.
Когато бях малка обичах да се разхождам в гробищата. Особено през пролетта. Беше толкова красиво, ухае на цветя, цъфнали дръвчета и гробове обвити в бръшлян. Не го възприемах като нещо много тъжно или страшно. Напротив! Беше ми приятно. После като пораснах ми действаше успокояващо. Моите проблеми, страсти и тревоги изглеждаха незначителни пред лицето на смъртта и вечността. Сега ми е любопитно какво има отвъд и дали е така както си го представяме или вярваме. Както казват някои "Живота е само една разходка край гроба".
цитирай
14. sestra - Останете си гладни, останете си глупави - любимо на милиона завещание на
06.02.2016 11:19
мъдрец от нашето време. Да устоиш на потока на желанията и на своя най-жесток демон, гордостта - в това е смисълът на човешкото съществуване. И находчивите мисли за смъртта, която пречиства. Дон Хуан през Кастанеда казва за смъртта още тези удивителни думи:
„Смъртта е цветче; смъртта е озарен облак на хоризонта; смъртта съм аз, както ти говоря; смъртта си ти и твоят бележник; смъртта е нищо. Нищо! Тя е тук и все пак изобщо я няма.“
цитирай
15. ikra - Благодаря!
10.02.2016 17:57
kvg55 написа:
Поздравления за избора ви. Когато смъртта е преминала близко покрай теб, започваш да гледаш по друг начин на всеки ден от живота си.

цитирай
16. ikra - Навярно имаш право, друже - интерпретацията ти може да се доближава много повече до реалния изказ на автора
10.02.2016 17:58
pvdaskalov написа:
Браво, Икра!
Страшна реч си намерил. Но се съмнявам в точния превод на последните две послания. За мен е по-разумно да се оставяме понякога гладни, да се оставяме съзнателно гладни. Защото именно гладът прави животните търсещи и намиращи, а хората търсещи и откриващи. И не да оставаме глупави, а да останем до края на живота си любознателни. Това са моите тълкования. Ако греша, грешката е моя, а не на този колос.
Поздрави, Икар!
Призван си да откриваш.
П и е р

Приятна вечер :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4758153
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49114
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031